چرا قیمت آگهی خودروهای کارکرده با قیمت نهایی معامله در بازار متفاوت است؟
ساعت ۹ شب است. فروشنده، روی مبل نشسته و برای چندمین بار آگهی فروش خودروی خودش را در یکی از پلتفرمهای آنلاین بالا و پایین میکند. قیمت را هفته پیش کمی پایین آورده، عکسها را عوض کرده و توضیحات را هم کاملتر نوشته؛ اما هنوز خبری از معامله نیست. تلفن زنگ میخورد، خریدار میپرسد «آخرش چند؟» و بعد از چند دقیقه چانهزنی، تماس بدون نتیجه تمام میشود. این سناریو برای بسیاری از فروشندگان خودرو در بازار ایران آشناست؛ بازاری که در آن، قیمت آگهی با قیمتی که در نهایت معامله میشود، فاصله معناداری دارد.