شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ / /
نسخه تغییر رفتار مصرفی آب
کمبود آب به یکی از مسائل حیاتی در منطقه خاورمیانه و به ویژه ایران تبدیل شده است. طبق ارزیابیها مصرف سرانه آب در بخش خانگی ایران نزدیک به دو برابر متوسط جهانی است؛ بههمین منظور توجه به بخش خانگی در مصرف آب و تلاش برای اصلاح الگوی مصرف جامعه ضرورتی انکارناپذیر است. بررسیها نشان میدهد بیشتر معضلات موجود در مصرف بیرویه آب در بخشخانگی، ناشی از فقدان آگاهی و آموزش عمومی است. در همین راستا پژوهشگران حوزه آب معتقدند موضوع بحران آب باید در چارچوب سیاستهای اجتماعی و مشارکت عمومی مورد بررسی قرار گیرد که به این سیستمها، حکمرانی آب گفته میشود. یکی از ابزارهای مناسب برای ایجاد آگاهی و تغییر رفتار مصرفکنندگان خانگی، بازاریابی اجتماعی است. موضوع اصلی بازاریابی اجتماعی تغییر رفتار داوطلبانه افراد جامعه است. «فصلنامه…
فوتبال اسرائیل پرسپولیس استقلال ایران رژیم صهیونیستی اصفهان عملیات وعده صادق فلسطین سیل غزه حمله ایران به اسرائیل