شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024


۱۳۹۹/۰۵/۱۳ / /
شرکت های بزرگ فناوری در نیمه نخست ۲۰۲۰ چقدر صرف لابی کردند؟
شرکت‌های بزرگ فناوری فیس‌بوک، آمازون، اپل و گوگل در شش ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی، در مجموع بالغ بر ۲۰ میلیون دلار را صرف لابیگری کرده‌اند که بخشی از این هزینه‌ها صرف مبارزه با قانون‌گذاری‌های مرتبط با رکود اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا شده است. طبق گزارش مرکز Center for Respomsive Politics، فیس‌بوک و آمازون بیشترین هزینه را صرف لابیگری‌های خود در شش ماه ابتدایی امسال کردند به‌طوری که فیس‌بوک در این بازه زمانی بیش از ۱۰ میلیارد دلار هزینه کرد. اختصاص این میزان پول برای لابیگری در تاریخ این شرکت بی‌سابقه بوده است. علاوه بر این آمازون نیز در این زمینه رکوردشکنی کرد و همانند فیس‌بوک، نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار برای رسیدن به خواسته‌ها و از میان برداشتن محدودیت‌های پیش روی شرکت‌های خود هزینه کرد. یکی از مواردی…