طی سالهای اخیر، انتظارات مردم از کسبوکارها تغییر کرده. حالا مشتریان از شرکتها انتظار دارند که برای تبدیل کرهزمین به یک جای بهتر، دست به کار شوند و نقش فعال ایفا کنند. اینکه یک شرکت، آسیب کمتری به جهان وارد کند، کافی نیست. مهم این است که چقدر کارهای خوب انجام میدهد. به همین علت، توجه کسبوکارها به مسائل اجتماعی و زیست محیطی نیز بیشتر شده. یکی از مفاهیمی که طی چند سال اخیر به سوژه مقالات حوزه کسبوکار تبدیل شده، رویکرد «مثبت خالص» است. شرکتی که دارای این رویکرد است، تاثیرات مثبتی که ایجاد میکند، بسیار بیشتر از تاثیرات منفیاش است و بیش از آنکه از جامعه، محیط زیست و اقتصاد جهانی چیزی بگیرد، به آنها میبخشد. مثبت خالص (Net Positive)، عنوان یک کتاب نیز هست؛ کتاب جدید «پال پولمن» و «اندرو وینستون».…