طبق بررسیهای انجام شده تاکنون هیچ رخدادی حتی جنگ جهانی اول و دوم نیز باعث نشده صنعت گردشگری جهان اینگونه 100 درصد (بازار زمینگیر شده) دچار آسیب شود. در دوران کرونایی فعالان بازار گردشگری در جهان دست روی دست نگذاشتهاند بلکه فعالیتهایی درخصوص ایجاد شرایط مناسب برای پسا کرونا را انجام میدهند. در واقع دفاتر خدمات مسافرتی باید به پیشفروش ذهنی خدمات مسافرتی با 6 محرک اصلی در این مدت بپردازند تا در دوران پساکرونا گردشگران خود را جذب کرده و کسب درآمد قابل توجهی داشته باشند.