دنیایاقتصاد: تقریبا برای یک هفته کانال سوئز توسط یک کشتی 200 هزار تنی مسدود شده بود. اور گیون (Ever Given) تنها یکی از بزرگترین کشتیهای کانتینری جهان نیست، بلکه نمادی از واکنشی است که جهانی شدن را متهم میکند. از اوایل دهه 1990 زنجیرههای عرضه با هدف حداکثر کردن کارآیی و بهرهوری ایجاد شدهاند و شرکتها بهدنبال تخصصیتر شدن و تمرکز فعالیتهای اقتصادی در مکانهایی بودهاند که از اقتصاد ناشی از مقیاس بهره میبرند. اما حالا نگرانیهای زیادی بهوجود آمده از اینکه زنجیرههای عرضه نیز مانند کشتی بزرگی که هدایت آن دشوار است، آسیبپذیرتر شوند.