جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024


۱۳۹۸/۰۷/۱۰ / /
نوآوری در فرم و محتوا؛ در ابعاد وارداتی ایرانی
تاریخ انقضای عملکرد سیستم‌های صرفا وارداتی اعم از تجهیزات، فرآیند تولید، دانش فنی و مواردی از این دست، مدت‌هاست به‌سر آمده است. به واقع نمی‌توان انتظار داشت که یک کسب‌و‌کار موفق و پایدار را در عصر حاضر با استفاده از واردات، ساخت و به پیش بُرد. جهان با کمبود عرضه و عدم توازن جدی در دسترسی به انواع کالاها و خدمات مواجه نیست؛ که هرچه تولید شود، مشتری داشته باشد و تولید در یک جغرافیای جدید (مثلا تولید داخلی) بدون توجه به بازارهای جدید، باعث پایداری و سودآوری کسب‌و‌کار شود. البته که نمی‌توان گفت هر چه وارداتی باشد، مفید نیست و اتفاقا امروزه با ایجاد و توسعه پارادایم‌های فکری و تجاری جدید، همکاری و یکپارچگی عرضی هم لازم است و هم اجتناب‌ناپذیر. اما این دانش فنی و تجهیزات و موارد مشابه، نیازمند شخصی‌سازی و ترکیب با…