هزینه ۱۳میلیارد دلاری فیس‌بوک در بخش امنیت
سخنگوی شرکت فیس‌بوک اعلام کرد، ۴۰هزار کارمند ایمنی و امنیت، شامل پیمانکاران بیرونی دارد که به نظارت روی محتوا می‌پردازند. این شرکت اعلام کرد که در اکتبر سال ۲۰۱۹ بیش از ۳۵هزار کارمند ایمنی و امنیت داشته است. آمار جدید که هدف آن نشان‌دادن جدیت فیس‌بوک در خصوص مسائل ایمنی و امنیت است، روز سه‌شنبه در یک پست وبلاگ منتشر شد. این آمار پس از مجموعه گزارش‌های اخیر روزنامه وال‌استریت ژورنال منتشر شده که از اسناد درزیافته استفاده کرده است تا نشان دهد که فیس‌بوک با وجود سرمایه‌گذاری‌های سنگین، همچنان برای مقابله با مسائل جدی نظیر اطلاعات نادرست کووید-۱۹ و قاچاق غیرقانونی انسان در کشمکش است. این اسناد نشان داده است که محققان داخلی فیس‌بوک، اغلب مشکلات جدی در خصوص محتوای نامناسب یا رفتار کاربر در سرویس‌های این شرکت شناسایی می‌کنند، اما فیس‌بوک به طور معمول موفق نمی‌شود آنها را حل کند. این گزارش‌ها باعث شده است تا قانون‌گذاران آمریکایی خواستار تحقیقات و احتمال برگزاری جلساتی در خصوص این مسائل شوند. پست وبلاگ فیس‌بوک بدون اشاره خاص به گزارش‌های روزنامه وال‌استریت ژورنال، به برخی از این انتقادات پرداخته است. این شرکت اعلام کرد که از نظر تاریخی در برابر مسائل موجود در این پلت‌فرم پاسخگو بوده، اما با داشتن کارمندان ایمنی و امنیتی که در فرآیند توسعه در تیم‌های محصول قرار گرفته‌اند، تلاش کرده است در این زمینه فعال‌تر باشد. فیس‌بوک همچنین آمار جدیدی درباره کتابخانه تبلیغات سیاسی جهانی خود منتشر کرد. این کتابخانه آرشیوی است که در آن افراد می‌توانند تبلیغات سیاسی را که در فیس‌بوک یا اینستاگرام نمایش داده می‌شود، جست‌وجو کنند. فیس‌بوک اعلام کرد که سه میلیون نفر هر ماه از کتابخانه تبلیغات استفاده می‌کنند و این شرکت ۵/ ۳میلیون درخواست تبلیغات سیاسی یا اجتماعی را در ۶ماه نخست سال ۲۰۲۱ به دلیل عدم‌ارائه اطلاعات مناسب رد کرده است. بر اساس گزارش بلومبرگ، اینستاگرام هم اعلام کرده که در حال بررسی قابلیتی برای تشویق کاربران به مشاهده محتوای سالم‌تر در این سرویس است. این اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس، هدف یکی از گزارش‌های وال‌استریت ژورنال قرار گرفته و در این گزارش به تحقیقات داخلی فیس‌بوک اشاره شده بود که نشان می‌داد، این شرکت مطلع است محصولش می‌تواند از نظر احساسی به زنان جوان آسیب بزند.