سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024


۱۳۹۸/۰۷/۱۴ / /
استراتژی هوشمندانه گوگل در ارتقای کارکنان
یکی از اشتباهات بزرگ و مهلک بسیاری از مدیران تازه‌کار و کم‌تجربه این است که در تصمیم‌گیری برای ارتقا دادن به کارکنان موثر و توانمندشان عجولانه و تک‌بعدی عمل می‌کنند و به گونه‌ای تصمیم می‌گیرند که در نهایت افرادی مشمول ارتقای مقام می‌شوند که لیاقت این ارتقا را ندارند. مفهومی در دنیای مدیریت توسط لاورنس جی پیتر ارائه شده و به اصل پیتر مشهور است. اصل پیتر می‌گوید افراد را نباید به میزانی بالاتر از آنچه ظرفیت آن را دارند ارتقا داد؛ چراکه ارتقا دادن بیش از حد، هم برای خود آن شخص زیان‌بار است و هم به ضرر سازمان تمام خواهد شد.