جابجایی انواع درختان تخصص ماست‎تعمیر تلویزیون پاناسونیکخدمات چاپ کارت پی وی سی پرسنلی …تعمیرات موبایل در امداد موبایل

دو استارت‌آپ ردوود Redwood Materials و لی سایکل Li-Cycle ده‌ها میلیون دلار جذب سرمایه کرده‌اند تا کارخانه‌های بازیافت بسازند و در آن باتری‌های مرده را به عناصر سازنده آن تجزیه کنند و آنچه دور انداختنی شده دوباره به چرخه حیات بازگردانند. لیتیومی که امروزه در باتری‌های ابزار برقی و الکترونیکی به کار رفته،‌ روزگاری نمک بوده و احتمالا از دریاچه‌های نمک در آمریکای جنوبی استحصال شده. برای شکل گرفتن این دریاچه‌ها، میلیون‌ها تن آب تبخیر شده است. بر این اساس تا دیروز این باتری‌ها، انرژی ابزارهای دست بشر مثل تلفن و لپ‌تاپ و تبلت را تامین می‌کرد و‌ حالا راه به خودرو و وانت پیدا کرده است. کارآفرینان و دانشگاهیان سخت در حال تحقیق و پژوهش هستند که راهی برای استفاده دوباره از مواد تشکیل‌دهنده این باتری پیدا کنند که تامین آن از زمین بسیار دشوار و پرهزینه است و مهم‌ترین هزینه آن لطمه به طبیعت و محیط زیست است. سرمایه‌گذاران هم میلیون‌ها دلار را در اختیار کمپانی ردوود متریالز در نوادا قرار دهند تا به جای استخراج از زمین به استخراج از زباله‌های باتری بپردازند. جی بی اشترابل از بنیان‌گذاران تسلا در میانه راه متوجه این حقیقت شد که هیچ برنامه‌ای برای خودروهای برقی در پایان چرخه حیاتشان وجود ندارد. برخلاف گوشی تلفن همراه باتری‌های خودرو را نمی‌توان به سادگی در انبار منازل یا سطل زباله انداخت. اشتروبل که خود قدیمی‌ترین تسلای کره زمین را در اختیار دارد می‌داند که هنوز خودروهای برقی دوران جوانی خود را می‌گذرانند و اولین موج سونامی باتری‌های فرسوده خودروهای برقی ظرف پنج سال آینده از راه می‌رسد. از این رو به فکر بنیان گذاشتن شرکت «ردوود متریالز» افتاد. از سال ۲۰۱۷ زمان تاسیس ردوود متریالز، این کمپانی خود را برای اولین موج سونامی آماده می‌کند. این شرکت که در شهر کارسون Carson City شکل گرفته و بخشی از سهام آن متعلق به پاناسونیک ژاپن است،‌ زباله‌ها و ضایعات گیگافکتوری تسلا را تبدیل به ۲۰ هزارتن مواد اولیه قابل استفاده در کارخانه‌های باتری‌سازی می‌کند. به تازگی آمازون هم با این شرکت به شراکت پرداخته تا مواد حاصل از زباله‌های باتری را دوباره به چرخه حیات برگرداند.