«بازار» پدیدهای است که توانسته جایگاه منحصربهفردی را در مطالعات ایران معاصر و مدرن کسب کند. بازار ایرانیان که از دیرباز و بهطور معمول در مرکز شهرها بنا میشد و البته نقش عملی را در اقتصاد ایفا کرده است را میتوان بهعنوان مقیاس کوچکی از نظم موجود در جهان دانست. فضای نیمه محصور در میانه ساختمانهای مسقف، جامعهای بسته را جای میدهد که بر پایه روابط میان تاجران شکل میگیرد. این پدیده توانسته است در مقاطعی توانایی چشمگیر خود را در بسیج سیاسی نشان دهد. به همین دلیل نیز مطالعه بازار در ایران همواره یکی از سوژههای جذاب برای محققان رشتههای دانشگاهی گوناگون نظیر انسانشناسی، جامعهشناسی، تاریخ و حتی علوم سیاسی بوده است. به علاوه پدیده بازار توانسته تا در ادبیات معاصر نیز نفوذ کند. این کتاب تمرکز خود را بر مطالعه…