رئیس هیاتمدیره موسسه اعتباری ملل گفت: اصلاح نظام کارمزد در راستای توسعه و تنوع خدمات الکترونیکی موثر است. بانکها برای سهولت و سرعت و امنیت تراکنشهای مشتریان هزینههای زیادی دارند. سید مرتضی بکاء، افزود:خدمات بانکی سه بخش «خدمتدهنده (بانک)»، «خدمتگیرنده (مشتری)» و «خدمت (نوع سرویس)» دارند. هر نوع خدمت نیازمند زیرساخت مناسب است که بانک ایجاد کرده و در دسترس مشتریان قرار میدهد. ارائه خدمت نیازمند صرف هزینه سنگینی است که در کشورمان موسسات مالی و بانکها آن را پرداخت میکنند و حال آنکه هزینه باید از سوی خدمتگیرنده پرداخت شود. وی معتقد است: در یک کلام مدل کارمزدی در نظام بانکی ما نیاز به اصلاح مبلغی و سرویسگیرنده دارد و بسی روشن است که کارمزد انواع تراکنشهای بانکی اعم از مالی، امنیتی، اطلاعرسانی، شتابی…