شنبه / ۶ تیر / ۱۴۰۵ - 27 June, 2026
 سایت دیدبان ایران / ۲ ساعت قبل

افزایش خشونت خانگی بعد از جنگ

 افزایش خشونت خانگی بعد از جنگ
خشونت خانگی از آن آسیب‌هایی است که معمولاً ناگهانی و بی‌مقدمه شکل نمی‌گیرد. این پدیده اغلب حاصل انباشته شدن فشارهای روانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است؛ فشارهایی که وقتی راهی برای تخلیه سالم و مدیریت‌شده پیدا نمی‌کنند، در نزدیک‌ترین دایره روابط انسانی، یعنی خانواده، خود را نشان می‌دهند. به همین دلیل، هر زمان جامعه با بحران‌های بزرگ‌تری مثل جنگ، ناامنی، رکود اقتصادی یا بی‌ثباتی معیشتی روبه‌رو می‌شود، احتمال افزایش تنش و خشونت در محیط خانه هم بالا می‌رود.