واژه استارتآپ در دهه ۱۹۷۰ میلادی وارد زبان انگلیسی شد. اما مفهوم آن سابقه بسیار دیرینهتری دارد و به اواسط سده ۱۸۰۰ برمیگردد. این مفهوم در طی سالیان دستخوش تغییرات بسیاری شده است. با این حال، اصول پایهای آن همچنان همانی است که بود: پیدا کردن یک فرصت، ریسک کردن و اختصاص منابع برای تولید چیزی نو. همین تعریف نقش نوآوری را بهعنوان یکی از ویژگیهای اصلی آن برجسته میکند. شکی نیست که ماهیت استارتآپ و فرهنگ استارتآپی هم در طول این سالها دستخوش تغییرات بسیاری بوده و فراز و فرودهای چشمگیری …