«الایس سنت المو لوئیس»، پیشگام حوزه بازاریابی قرن نوزدهم است که برای نخستین بار، مفاهیم قیف فروش و بازاریابی را مطرح کرد. طبق این ایده، برای به دست آوردن یک مشتری وفادار باید افراد را از چند مرحله عبور دهید. ابتدا باید مردم را از محصول خود آگاه کنید، سپس باید وادارشان کنید که آن را در زندگی خود تصور کنند. بعد باید ترغیبشان کنید که آن را بخرند. و در نهایت باید متقاعدشان کنید که خرید را تکرار کنند و درباره محصولتان با دیگران صحبت کنند. این قیف بر پایه «متقاعدسازی» بنا شده است. اما «لزلی زین» معتقد …