شنبه / ۱۱ مرداد / ۱۴۰۴ - 2 August, 2025
 روزنامه دنیای اقتصاد / ۱۴۰۳/۰۹/۰۵

حبابی به نام تبلیغات شخصی‌‌سازی شده

حبابی به نام تبلیغات شخصی‌‌سازی شده
گوگل شرکتی است که بیش از 80‌درصد درآمدش را از محل تبلیغات کسب می‌کند. فیس‌‌بوک پا را از این هم فراتر گذاشته و نزدیک 97‌درصد درآمدش را از طریق تبلیغات تضمین می‌کند. سوال اینجاست شرکت‌های پرشماری که از طریق گوگل و فیس‌‌بوک اقدام به تبلیغ محصولات و خدماتشان می‌کنند به چه دلیل حاضرند مبلغ هنگفتی را به گوگل و فیس‌‌بوک و شرکت‌های مشابه بپردازند؟ و آیا این ولخرجی آنها برگشتی خوب و کافی خواهد داشت؟