اهمیت درک رفتار مصرفکننده برای بنگاههای اقتصادی، مدیران کسبوکار و بازاریابی، از رابطه مستقیم مولفه «مصرف» در علم اقتصاد و توسعه اقتصادی نشات میگیرد. درواقع نمیتوان فعل مصرفکردن را بدون توجه به فاعل آن یعنی مصرفکننده بررسی کرد. حال که جهان امروز، عرصه حضور «مصرفکنندگان پستمدرن» است، بهتر است کمی بیشتر به شناخت و بررسی ترجیحات این نسل بپردازیم؛ بهخصوص، هنگامیکه با یک بازار نوظهور و نحیف، همچون بازار خدمات و محصولات فناوریهای مالی (فینتک) روبهرو هستیم. کمی به عقب برمیگردیم.