جمعه / ۱۰ مرداد / ۱۴۰۴ - 1 August, 2025
 روزنامه دنیای اقتصاد / ۱۴۰۳/۰۲/۳۱

اختلال اخبار بر تصویر واقعیت

اختلال اخبار بر تصویر واقعیت
درحالی‌که در تحلیل‌های اقتصادی، معیارهای مشخصی برای سنجش وضعیت یک اقتصاد در نظر گرفته می‌شود، فایننشال‌تایمز در گزارشی به تاثیر رسانه بر درک وضعیت اقتصادی و منحرف ساختن آن از واقعیت پرداخت. بر این اساس، رقابت‌های سیاسی و تلاش رسانه‌ها برای جذب مخاطب می‌تواند حس ما را از جهان بیرون منحرف کند. نخستین‌بار نیست که رسانه‌ها بر درک افراد از یک پدیده بیرونی اثر می‌گذارند؛ میزان وقوع جرم و جنایت یکی از مثال‌های کلاسیک این حوزه است. اما با گرم شدن تنور انتخابات آمریکا، به نظر می‌رسد رسانه‌ها نقش مهمی بر شکل‌گیری …