تقاضای غیرمصرفی در بازار خودرو از سال97 همراه با اوجگیری تحریمها تشدید شد. سالی که عرضه خودروی سواری از یکمیلیون و 500هزار دستگاه به 902هزار دستگاه تنزل کرد. خطای سیاستگذار در قیمتگذاری خودرو در کنار تشدید تحریم صنعت خودرو از یکسو منجر به افت تیراژ خودروسازان شد و از سوی دیگر مشتریان واقعی را از دسترسی به خودرو محروم کرد. با این شرایط میوه بازار خودرو تنها نصیب دلالان و واسطهگران شد. حالا با فاکتور گرفتن از تقاضای اضافی بازار، این سوال مطرح است که سمت و سوی تقاضای مصرفی خودرو در صورت اصلاح قیمتها …