کیل اولسون، باستانشناس و استاد دانشگاه واشنگتن، در مقالهای طراحی هدفمند برنامههای گردشگری در دهههای 1960 و 1970 را گامی بلند در توسعه این بخش از خدمات در ایران و «جذب گردشگران سودآور» تلقی کرده است. با این حال چنین به نظر میرسد که در ایران، گردشگری هرگز بهعنوان یک مولفه اقتصادی اثرگذار مورد توجه قرار نگرفته است. نخستینبار در سال1314 در وزارت داخله، ادارهای به نام«اداره جلب سیاحان خارجی وتبلیغات» تاسیس و انجام امور مربوط به گردشگری کشور به آن اداره سپرده شد. وظیفه این اداره منظور داشتن تمهیداتی …