چهارشنبه / ۱۵ مرداد / ۱۴۰۴ - 6 August, 2025
 روزنامه دنیای اقتصاد / ۱۴۰۳/۰۵/۲۸

حفظ بازار صادراتی؛ چالش‌ شرکت‌های پتروشیمی ایران

حفظ بازار صادراتی؛ چالش‌ شرکت‌های پتروشیمی ایران
ایران در سال‌های اخیر با ایجاد ساختار تجاری باثباتی توانسته میزان صادرات سالانه محصولات پتروشیمی به برزیل را به 1.5 میلیون تن برساند. این موفقیت مبتنی بر خصیصه‌‌‌هایی است که استخراج و فرموله کردن آنها می‌تواند به الگویی عملیاتی برای تجارت با دیگر کشورهای هدف تبدیل شود. از اتفاقات خوب سال‌های اخیر در حوزه تجارت پتروشیمی، صادرات حجم قابل توجهی از کود اوره به بازار برزیل از سال 2019 میلادی تاکنون بوده است.