سه شنبه / ۱۴ مرداد / ۱۴۰۴ - 5 August, 2025
 روزنامه دنیای اقتصاد / ۱۴۰۳/۰۸/۱۷

هویت چهل‌تکه مصرف‌کننده پست‌مدرن

هویت چهل‌تکه مصرف‌کننده پست‌مدرن
در آغاز بحث باید به این نکته اشاره کرد که صحبت از دوران پست‌مدرن و درک تغییر و تحولات آن، برای انسان ایرانی که خاستگاه‌‌‌های این مفهوم فلسفی-اجتماعی را زیست نکرده و صرفا نتایج آن به وی رسیده، امری دشوار است. البته هرچقدر هم که سیر ‌گذار از مدرنیته به دوران پسامدرنیته را آن‌طور که انسان غربی طی کرده، تجربه نکرده باشیم، باز هم از آنجا ‌‌‌که دسترس‌‌‌‌‌‌پذیری اطلاعات (Information)، یکی از کلیدواژه‌‌‌های پست‌‌‌مدرنیته است، خواه‌‌‌ناخواه زندگی امروز ما نیز از پست‌مدرنیسم جدا نیست. پست‌مدرنیسم مفهومی انتزاعی …