سه شنبه / ۷ مرداد / ۱۴۰۴ - 29 July, 2025
 روزنامه دنیای اقتصاد / ۱۴۰۳/۱۱/۰۱

پارادوکس کسب و کار اخلاقی

پارادوکس کسب  و کار اخلاقی
اخلاق مفهوم نسبی و قراردادی است. در هر شرایط و در تعامل با فرد و گروهی خاص یک موضوع اخلاقی دانسته می‌شود و در شرایط و در تعامل با گروهی دیگر، آن موضوع اهمیت خود را از دست می‌دهد. از سوی دیگر، تقریبا در تمام موارد ایجاد توازن بین انتظارات و خواسته‌‌‌های ذی‌نفعان غیرممکن است. با توجه به این موارد، آیا می‌توان بیان کرد که حق با میلتون فریدمن بوده و کسب و کارها و شرکت‌ها هیچ مسوولیتی به جز حداکثرسازی سودآوری خود ندارند؟ آیا ما با انتظارات بیش از حد و پیچیده در زمینه مسوولیت‌‌‌های اجتماعی، مسوولیت‌‌‌های …