یکشنبه / ۵ مرداد / ۱۴۰۴ - 27 July, 2025
 روزنامه دنیای اقتصاد / ۱۴۰۳/۱۲/۰۴

چرا «مقیاس‏‏‌پذیری» مختص موفق‏‏‌ترین شرکت‏‏‌هاست؟

چرا «مقیاس‏‏‌پذیری» مختص موفق‏‏‌ترین شرکت‏‏‌هاست؟
محققان دانشگاه پنسیلوانیا، در تحقیقی جدید یک فرضیه‌‌‌ هسته‌‌‌ای در اقتصاد را به چالش کشیده‌‌‌اند: اینکه موفق‌‌‌ترین شرکت‌‌‌ها برتری خود در بازار را صرفا با بهره‌‌‌وری بیشتر به دست می‌‌‌آورند. این مطالعه به جای آن، نقش مهم «مقیاس‌‌‌پذیری» را مورد تاکید قرار داده است – یعنی شرکت‌‌‌ها با اضافه کردن منابع، چطور می‌‌‌توانند به خوبی رشد کنند.