سالهاست که روابط عمومی و تبلیغات به عنوان ابزارهایی قدرتمند در شکلدهی به نگرشها و رفتارهای اجتماعی شناخته میشوند. مهندسی افکار عمومی، به مثابه پلی میان تحلیل روانشناختی و استراتژیهای بازاریابی، قادر است با تغییر روایتها و داستانهای اجتماعی، مصرفکنندگان را به سوی پذیرش ایدهها و محصولات جدید سوق دهد. این رویکرد که ریشه در مطالعات روانشناختی و تحلیلهای فرهنگی دارد، فراتر از یک فعالیت تجاری ساده رفته و به ابزاری برای تغییرات فرهنگی و اجتماعی بدل شده است. پژوهشها و آثار کلاسیکی نظیر …