چهارشنبه / ۸ مرداد / ۱۴۰۴ - 30 July, 2025
 روزنامه دنیای اقتصاد / ۱۴۰۳/۰۴/۱۷

عوامل رشد صادرات کالای لوازم خانگی

عوامل رشد صادرات کالای لوازم خانگی
در یک دهه اخیر در حوزه صنایع لوازم خانگی به عنوان دومین صنعت پیشران کشور به لحاظ کمی و کیفی پیشرفت‌‌های بسیار قابل‌‌توجهی صورت گرفته است و این صنعت توانسته در زمینه توانمندسازی اقتصاد غیرنفتی و توسعه اشتغال‌زایی کشور سهم بالایی به خود اختصاص دهد؛ به‌‌طوری که از سال ۹۶ تا سال1402، از تولید ۸ میلیون دستگاه در گروه‌‌های کالایی مختلف لوازم خانگی به تولید حدود ۱۸ میلیون انواع لوازم خانگی دست یافته‌‌ایم. همچنین به‌‌طور میانگین در سال ۱۴۰۲ افزایش ۸ درصدی در رشد تولید لوازم خانگی را شاهد بوده‌‌ایم.