دو روند اصلی سالهای کنونی کسبوکار، پررنگ شدن بحث پایداری (مسوولیتهای سازمانی در قبال محیطزیست، جامعه و حاکمیت شرکتی) و انقلاب دیجیتال است. شاید در نگاه نخست، ارتباط خاص یا دستکم پررنگی بین این دو روند به ذهن نرسد. اما برخی پژوهشهای جدید نشان از احتمال پیچیدگی این رابطه و اثرات ناشی از آن دارند. هوش مصنوعی به عنوان یکی از مهمترین ابعاد انقلاب دیجیتال که در سالهای اخیر سروصدای فراوانی کرده است، میتواند در بحث پایداری هم کمکی بزرگ به فعالان کسبوکار و سیاستگذاران باشد.