ایسنا: اپل به دلیل سوءاستفاده از موقعیت برتر خود در تبلیغات برنامههای تلفن همراه در دستگاههایش از طریق یک ابزار کنترل حریم خصوصی، توسط رگولاتورهای ضد انحصارطلبی فرانسه، ۱۵۰ میلیون یورو (162.4 میلیون دلار) جریمه شد. این جریمه، نخستین جریمه صادره از سوی یک رگولاتور بر سر ابزار شفافیت ردیابی اپلیکیشن اپل است و یک سال پس از آن صادر میشود که اتحادیه اروپا، این شرکت آمریکایی را به دلیل سرکوب رقابت سرویسهای پخش موسیقی رقیب در فروشگاه برنامهاش، 1.8میلیارد یورو جریمه کرد.