رایدهندگان در انتخاباتها به انتظارات خودشان از آینده رای میدهند. مطابق نظریه انتخاب عمومی، مردم با تصویرسازی مدینه فاضله خود و مقایسه آن با دیدگاههای سیاستگذاران مورد آزمایش در عرصه انتخابات، یک نقطه بهینه مشترک بدون کمالگرایی پیدا میکنند. به عبارت دیگر مردم به کسی رای میدهند که مطالبات آنها را بیان کند و وعدههایش نزدیکترین ارتباط با آرمانشهر مطلوب مردم را داشته باشد تا بتوانند در نقطه بهینه اجتماعی قرار گیرند و مطلوبیت خود را حداکثر کنند. از طرف دیگر، مردم برای انتخاب نقطه …