روزنامه ایران دیروز در یادداشتی «نظرسنجیهای انتخاباتی» را زیر سوال برد و نوشت: «همین خاصیت سبب میشود که رقبای انتخاباتی از ابزار نظرسنجی نه فقط برای سنجش وضعیت سبد آرای خود بلکه برای سمت و سو دادن به افکار رایدهندگان و ناخودآگاه ذهنی آنها و به عبارتی «نظرسازی» استفاده کنند. تا آنجا که در سالهای اخیر بازار تجارت افراد تاثیرگذار در شبکههای اجتماعی(اینفلوئنسرها) و موسسات نظرسنجی چنان گرم است که بخش قابل توجهی از اقتصاد انتخابات نه با خدمات تبلیغات کاغذی و امثال آن که با این مجموعههای نظرسنجی …