شنبه / ۲۱ تیر / ۱۴۰۴ - 12 July, 2025
 روزنامه دنیای اقتصاد / ۱۴۰۳/۰۹/۱۸

مزایای رقابتی محصولات قابل رشد

مزایای رقابتی محصولات قابل رشد
در بخش اول این مطلب (که هفته گذشته در تاریخ 11 آذر به چاپ رسید) به مبحث محصولاتی پرداختیم که قدیمی نمی‌‌شوند؛ محصولاتی که نیاز به تعویض یا حذف ندارند و پایداری را ترویج می‌دهند، چون حافظ انرژی هستند، انتشار گازهای مضر را کاهش می‌دهند و سرعت انباشت مواد سمی را کندتر می‌کنند. ساخت محصولی که قابلیت رشد داشته باشد کار ساده‌‌ای نیست و مستلزم این است که شرکت‌ها در نحوه طراحی و توسعه محصولات جدیدشان تجدیدنظر کنند.