دوشنبه / ۳۰ تیر / ۱۴۰۴ - 21 July, 2025
 روزنامه دنیای اقتصاد / ۱۴۰۳/۱۱/۰۱

باید و نباید هواپیمای دست‌دوم

باید و نباید هواپیمای دست‌دوم
میانگین سن ناوگان هوایی ایران به ۲۷سال ‌رسیده‌است؛ درحالی‌که این نرخ در آمریکا حدود 14 و در کشورهای اروپایی نظیر آلمان 12 و انگلیس 14سال است، اما تحریم‌های بانکی صنعت حمل‌ونقل هوایی را از تسهیلات لیزینگ محروم‌کرده و امکان خرید هواپیمای نو که در زمره کالاهای سرمایه‌‌‌‌‌‌‌بر است را از ایرلاین‌‌‌‌‌‌‌ها سلب کرده‌است. از طرفی گفته می‌شود بخش قابل‌توجهی از هواپیماهای دست‌دوم واردشده قابل‌استفاده نبوده و در آشیانه متوقف مانده‌است. با این اوصاف آیا کاهش سن ناوگان هواپیمایی با خرید هواپیمای دست‌دوم منطقی …