دوشنبه / ۶ مرداد / ۱۴۰۴ - 28 July, 2025
 روزنامه دنیای اقتصاد / ۱۴۰۳/۱۰/۰۳

گردشگری خلاق و فضاهای تاریخی

گردشگری خلاق  و فضاهای تاریخی
گردشگری خلاق یک زمینه تحقیقاتی نسبتا جدید است که بیشترین توجه را به فعالیت‌های گردشگری خلاق در شهرهای بزرگ معطوف کرده است. اولین تعاریف گردشگری خلاق، توسط ریچاردز و ریموند (2000) ارائه شده است که آن را به‌‌عنوان رویکردی از گردشگری تعریف کرده‌اند که به بازدیدکنندگان فرصت می‌دهد تا پتانسیل خلاق خود را از طریق مشارکت فعال در دوره‌ها و تجربیات یادگیری که مشخصه مقصد سفر است، توسعه دهند.