با آغاز رقابت انتخاباتی کاندیداهای ریاستجمهوری چهاردهم «خودرو» جایگاه ویژهای در ادبیات 6نامزد منتخب پیدا کرده است. بهدلیل جایگاه خاص نزد شهروندان ،«خودرو» سوژهای همواره داغ در جامعه است و نامزدهای ریاستجمهوری نیز در تبلیغات خود با این کلیدواژه از افکار عمومی دلبری میکنند. مرور مواضع خودرویی نامزدهای ریاستجمهوری چهاردهم، از اختلاف نظر آنها بر سر مساله واردات خودرو و حمایت صرف از تولید داخل حکایت میکند. با این حال نامزدها در مسائلی مانند حذف قیمت دستوری مواضع نسبتا مشترکی دارند.