دنیای اقتصاد: کسب وکارهای خانوادگی، موتور محرکه اقتصادهای پیشرفته محسوب میشوند؛ به گونهای که گفته میشود حدود۷۰درصد تولید ناخالص کشورهای توسعهیافته حاصل فعالیت این بنگاههاست و بیش از 30درصد از شرکتهای با فروش بیش از 1 میلیارد دلار را تشکیل میدهند؛ در ایران با وجود اینکه در دهههای گذشته شرکتهای خانوادگی موفقی تاسیس شده، اما به دلیل کمتوجهی به مساله جانشینپروری، عمر برخی از این شرکتها همزمان یا کمی بعد از درگذشت موسس پایان یافته است؛ بنابراین مالکان کسب و کار باید برنامهریزی …