دوشنبه / ۶ مرداد / ۱۴۰۴ - 28 July, 2025
 روزنامه دنیای اقتصاد / ۱۴۰۳/۱۱/۰۲

فقط ۲ تا ۵‌درصد شکست‏‏‌ها لایق سرزنش هستند!

فقط ۲ تا ۵‌درصد شکست‏‏‌ها لایق سرزنش هستند!
شکست معمولا به‌‌‌عنوان یک نتیجه منفی تلقی می‌شود، اما در رهبری کسب و کار، در صورتی که برخورد سازنده‌ای با آن شود، می‌تواند محرکی قدرتمند برای رشد و نوآوری باشد. شکست سازنده به معنای یادگیری از طریق مواجهه با چالش‌‌‌ها و موانع ساختاریافته است که در نهایت به درکی عمیق‌‌‌تر و نوآوری منجر می‌شود. مطالعات نشان می‌دهند که تنها ۲ تا ۵‌درصد از شکست‌‌‌ها در سازمان‌ها واقعا لایق توبیخ و سرزنش هستند، اما ۷۰ تا ۹۰ درصدشان به این شکل تلقی می‌‌‌شوند. این آمار بر ضرورت بازنگری در نگرشمان نسبت به شکست و پذیرش آن …