پس از گذشت حدود پنج سال، بنابر تصمیم شورای اقتصاد و ابلاغ سازمانبرنامه و بودجه، نرخ عوارض پنج آزادراه دولتی بهصورت چشمگیری در آبان ماه سالجاری افزایش پیدا کرد. این اقدام در حالی صورتگرفته که این افزایش عوارض همچنان ناکافی است و تنها میتواند نیمی از هزینه نگهداری آزادراهها را پوشش دهد. بهنظر میرسد سیاستگذار بخش حملونقل نیز در چند سالگذشته از همان مدلی که در سیاستگذاری اقتصاد کلان کشور به کرات پیاده میشود، در مورد عوارض آزادراهی نیز استفادهکرده و آن فشردن فنر قیمت به شکل دستوری …