شنبه / ۱۱ مرداد / ۱۴۰۴ - 2 August, 2025
 روزنامه دنیای اقتصاد / ۱۴۰۲/۱۱/۰۴

اصول شرکت‌های مشتری‌‌‌مدار

اصول شرکت‌های مشتری‌‌‌مدار
مشتری‌‌‌مداری یکی از راه‌‌‌های متمایزسازی برخی شرکت‌ها از رقبایشان است. رسیدن به این تمایز، گاهی به معنای گذشت از منافع خود و اولویت دادن به خواسته‌‌‌های مشتریان است. کار آنجا دشوار می‌شود که انگار برخی مشتریان را هیچ‌گاه نمی‌توان راضی کرد. به‌همین دلیل، بسیاری از شرکت‌ها به رضایت 90‌درصد مشتریان یا در بهترین حالت به 95 تا 98‌درصد آنها قناعت می‌کنند. اینجاست که ارزش کار شرکتی با رضایت 100 درصدی مشتریان و اصول کاری آنها جلب توجه می‌کند.