در سالهای اخیر، بازار پلتفرمهای دیجیتال در ایران، بهویژه در حوزههای سفارش آنلاین غذا و خدمات مالی، با چالشهای جدی مرتبط با انحصار مواجه شده است. طرح دعوای «تپسی»، «دیجیپی» و «ازکیوام» از زیرمجموعههای «اسنپ» («اسنپفود» و «اسنپپی») به دلیل رفتارهای انحصارطلبانه و ضد رقابتی، موجب شده است تا شرکت «اسنپ» مورد انتقاد و پیگرد قانونی قرار گیرد. البته این مساله فقط مختص کشورهایی با اقتصاد بسته نیست و در کشورهایی با اقتصاد مبتنی بر بازار آزاد نیز سوابقی مبسوط دارد. از جمله مهمترین نمونههای …