جمعه / ۱۰ مرداد / ۱۴۰۴ - 1 August, 2025
 روزنامه دنیای اقتصاد / ۱۴۰۳/۱۰/۰۱

چرا بیشتر شرکت‌ها لابی نمی‌کنند؟

چرا بیشتر شرکت‌ها لابی نمی‌کنند؟
نفوذ شرکت‌ها بر سیاست‌های عمومی از طریق لابی‌گری، همواره توجه رسانه‌‌‌‌‌ها و پژوهشگران را به خود جلب کرده‌است. مطالعات متعدد نشان می‌دهند که لابی‌گری می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی به بهبود عملکرد مالی شرکت‌ها، از جمله افزایش سود و کاهش ‌بار مالیاتی، کمک کند، با این‌حال این پرسش مطرح می‌شود که چرا با وجود چنین مزایایی، اکثریت قریب به‌اتفاق شرکت‌های عمومی در ایالات‌متحده (حدود ۹۰‌درصد) هیچ گزارشی رسمی از فعالیت‌های لابی‌گری خود ارائه نمی‌دهند؟