پنجشنبه / ۱۹ تیر / ۱۴۰۴ - 10 July, 2025
 روزنامه دنیای اقتصاد / ۱۴۰۴/۰۲/۲۱

تفاوت کارکرد مغز کودکان هنگام مطالعه و دیدن صفحه نمایش

تفاوت کارکرد مغز کودکان هنگام مطالعه و دیدن صفحه نمایش
ایبنا: نتایج یک پژوهش تازه نشان می‌دهد فعالیت مغزی کودکان پیش‌دبستانی هنگام شنیدن داستان از کتاب چاپی با زمانی که همان داستان را از طریق صفحه‌نمایش مشاهده و گوش می‌دهند، تفاوت چشمگیری دارد. در این مطالعه که با استفاده از روش تصویربرداری عملکردی طیف‌سنجی مادون قرمز نزدیک (fNIRS) انجام شده، محققان دریافتند هنگام کتاب‌خوانی زنده، نواحی مربوط به فهم اجتماعی در نیمکره راست مغز فعال‌تر می‌شوند؛ درحالی‌که هنگام مشاهده داستان روی صفحه‌نمایش، فعالیت مغزی در هر دو نیمکره به‌صورت متعادل‌تری پخش می‌شود.