خصوصیسازی صنعت خودروی ایران، همواره یکی از بحثبرانگیزترین موضوعات اقتصادی بودهاست. آنچه از ظواهر امر پیداست این است که دولتیبودن خودرو طی نیمقرن گذشته منتفعان ذینفوذی داشته، چراکه در بیش از یک دههگذشته دولتهای مختلف، خصوصیسازی خودرو را در استراتژی و فعالیتهای صنعتی خود قراردادند، حال آنکه هیچگاه این امر محقق نشد. در دولت یازدهم حتی برنامه واگذاری در سه فرآیند فروش اموال مازاد، فروش شرکتهای زیرمجموعه تولیدی و در نهایت فروش شرکتهای مادر تعریف شد؛ این در شرایطی است که با پایان …