سه شنبه / ۱۴ مرداد / ۱۴۰۴ - 5 August, 2025
 روزنامه دنیای اقتصاد / ۱۴۰۳/۰۶/۱۹

وقتی داده بزرگ شکست می‌خورد

وقتی داده بزرگ  شکست می‌خورد
دلالان داده با استفاده از اطلاعات استخراج‌شده از کوکی‌‌‌ها، رفتار جست‌‌‌وجوی افراد در اینترنت و سایر منابع اطلاعاتی به پروفایل و داده‌‌‌های مرتبط با کاربران دست می‌‌‌یابند. این داده‌‌‌ها در اختیار شرکت‌هایی مانند فیس‌‌‌بوک که بر پایه تبلیغات استوار هستند و به‌‌‌شدت به دنبال این هستند که درباره کاربرانشان بیشتر بدانند و راه‌‌‌های جدیدی را برای نفوذ و تاثیرگذاری بر آنها بیابند، قرار می‌‌‌گیرند.