چهارشنبه / ۱ مرداد / ۱۴۰۴ - 23 July, 2025
 روزنامه دنیای اقتصاد / ۱۴۰۳/۰۴/۰۱

تقارن فرهنگ، اقتصاد و جامعه در صنعت اسباب‌بازی

تقارن فرهنگ، اقتصاد و جامعه در صنعت اسباب‌بازی
صنعت تولید اسباب بازی در ایران، نوپاست که قدمتی بین 50 تا 60 سال دارد و به طور تقریبی بیش از 500 شرکت فعال را در خود جای داده است. این صنعت به واسطه تنوع گسترده محصولاتش، مزیت‌های رقابتی گسترده‌ای دارد که بخشی از آنها ناشی از دسترسی به مواد اولیه به‌ویژه در حوزه پتروشیمی‌هاست. در واقع سازندگان اسباب بازی در ایران به دلیل تنوع و گستردگی محصولات پتروشیمی، با کمبود خاصی در زمینه تامین مواد اولیه به‌خصوص پلیمرها مواجه نیستند و همین مزیت می‌تواند ایران را به یکی از کشورهای پیشرو در این صنعت بدل کند.