چهارشنبه / ۱۵ مرداد / ۱۴۰۴ - 6 August, 2025
 روزنامه دنیای اقتصاد / ۱۴۰۳/۰۴/۲۱

نکاتی که هنگام توبیخ شفاهی باید رعایت شوند

نکاتی که هنگام توبیخ شفاهی باید رعایت شوند
توبیخ شفاهی یک اقدام انضباطی است که کارفرمایان برای رسیدگی به رفتار یا نگرانی در مورد عملکرد کارکنان از طریق ارتباط شفاهی مورد استفاده قرار می‌دهند. این رویکرد مستلزم مشارکت دادن نیروی کار در یک گفت‌‌‌وگوی خصوصی برای بیان نگرانی‌ها، شفاف‌‌‌سازی انتظارات و بیان خلاصه‌‌‌ای از عواقب احتمالی است. توبیخ‌‌‌های شفاهی اغلب به‌‌‌عنوان گام نخست در رسیدگی به مسائل رفتاری یا عملکردی به کار می‌‌‌روند و به کارکنان امکان می‌دهند قبل از اجرای اقدامات انضباطی جدی‌‌‌تر، اقدامات خود را اصلاح کنند.