یکشنبه / ۲۹ تیر / ۱۴۰۴ - 20 July, 2025
 روزنامه دنیای اقتصاد / ۱۴۰۳/۱۲/۲۶

روابط قدرت و مردم‏‏‌نگاری در بازاریابی

روابط قدرت و مردم‏‏‌نگاری در بازاریابی
انسان اختراع جدیدی است که کم‌‌‌کم دارد به پایان خود نزدیک می‌شود (میشل فوکو؛ کتاب کلمات و چیزها). میشل فوکو، فیلسوفی بود که به بررسی رابطه بین قدرت، دانش و گفتمان در جامعه پرداخت. نظریات او به‌‌‌ویژه درباره نحوه شکل‌‌‌گیری و اِعمال قدرت از طریق گفتمان‌‌‌ها و نهادها، می‌تواند در تحلیل پدیده‌‌‌های اجتماعی و فرهنگی، از جمله بازاریابی، مفید باشد.