پنجشنبه / ۹ مرداد / ۱۴۰۴ - 31 July, 2025
 روزنامه دنیای اقتصاد / ۳۳ ساعت قبل

مزیت رقابتی کسب ‏‏‌و کارها با بخش‏‏‌بندی بازار

مزیت رقابتی کسب ‏‏‌و کارها  با  بخش‏‏‌بندی  بازار
ریشه بخش‌‌‌بندی بازار به دهه 1930 برمی‌‌‌گردد؛ زمانی که دو نظریه غالب یعنی «رقابت کامل» و «انحصار مطلق» کارآیی خود را برای سازگاری با واقعیت از دست داده بودند. بر اساس این ایده که هر کسب و کاری با ارائه محصولی متفاوت می‌تواند برای خود یک موقعیت انحصاری ایجاد کند، نظریات جدیدی در باب انحصار و تمایز ظهور کرد.