یکی از مسائل عمدهای که تقریبا در تمام این سالها اتاق بازرگانی با آن مواجه بودهاست، مساله شکلدهی به اجماع و همسویی راهبردی در بین اعضای اتاقهاست. به این معنا که چه موضوعاتی، مسائل اصلی و مشترک کسبوکار بخشخصوصی است و لازم است در مورد آنها، اتاق بهطور جدی مداخله موثر انجام دهد. به گفته کارشناسان بیتوجهی به موضوع تعیین هدف جمعی و دستور کارهای بخشی یا اولویتگذاریهای غیرمنطبق با مطالبات اعضای اتاق بازرگانی، فشارهای زیادی به مدیریت اتاق وارد کردهاست، از همینرو مساله پژوهش به این معنا …