سال ۱۴۰۴ فرا رسیده؛ سالی که دو دهه پیش در سند چشمانداز صنعت خودرو قرار بود نقطه اوج این صنعت باشد؛ با تولیدی در تراز جهانی و جایگاهی نخست در منطقه. اما اکنون نهتنها خودروسازی ایران از آن اهداف دور مانده بلکه با کاهش چشمگیر تولید، زیان انباشته سنگین و کم توانی در پرداخت بدهیها در وضعیت بحرانی قرار دارد. در چنین شرایطی و همزمان با خصوصیسازی صنعت خودرو، پرسشهایی مطرح است مبنی بر چرایی عدم موفقیت استراتژی صنعت خودرو و اینکه اساساً خودروسازی ایران به استراتژی جدیدی نیاز دارد یا رویای برنامهمحور …