دنیای اقتصاد-رضادهقان:با تصمیم اخیر سازمان هواپیمایی کشوری، صدور مجوز ایرلاین با حداقل دو فروند هواپیما میسر شده است. در حالی که اغلب کشورهای دنیا به سمت ادغام ایرلاینها، تجمیع منابع، نوسازی گسترده و ایجاد ناوگانهای یکپارچه و مقیاسپذیر حرکت کردهاند، در ایران روندی معکوس شکل گرفته است. کارشناسان صنعت هوایی معتقدند این تصمیم میتواند بر تعداد واحدهای پروازی پرریسک بیفزاید. زیرا عملکرد این شرکتهای هواپیمایی، به سلامت یکی دو فروند هواپیما وابسته خواهد شد و با زمینگیر شدن احتمالی هر فروند، کل برنامه …